Login

Register

Login

Register

25.09.2018 Wtorek

Miasto i Kultura: Gra na kompromis

Autor: Strefa Kultury Wrocław

Skąd bierze się kompromis? Czemu ma służyć? Jakimi narzędziami dysponujemy i w jaki sposób możemy go wypracować? Już 18. i 19. października zapraszamy na konferencję „Miasto i Kultura”, podczas której bliżej przyjrzymy się różnym aspektom współpracy międzysektorowej w kulturze.

Efekty badań naszego sektora są źródłem cennych informacji dla animatorów i twórców kultury. Podczas październikowej konferencji sięgniemy więc po te, których tematyka jest najbliższa idei przewodniej „Miasta i Kultury”. Jednym z raportów, na którym pragniemy się skupić są wyniki trzyletniej diagnozy stanu edukacji kulturalnej prowadzonej w ramach projektu „Bardzo Młoda Kultura” oraz innych projektów dotyczących tego tematu realizowanych przez Kolektyw Badawczy. „Gra na kompromis” jest warsztatową propozycją dla tych, którzy pragną wcielić się w rolę pracowników instytucji kultury i instytucji edukacyjnych.

Uczestnicy warsztatu będą pracować nad tym co poprzedza kompromis i jest niezbędne do jego osiągnięcia, czyli nad zrozumieniem warunków, w jakich działają różne podmioty tworzące wspólne projekty edukacyjno-kulturalne. Warsztat poprowadzony zostanie w formie gry fabularnej (RPG – role-playing game), która nie będzie się toczyć w świecie fikcyjnym. Instrukcja do gry powstanie w oparciu o wyniki trzyletniej diagnozy stanu edukacji kulturalnej prowadzonej w ramach projektu „Bardzo Młoda Kultura”. Jej efektem będzie stworzenie koncepcji wspólnego działania międzysektorowego uwzględniającego potencjały i bariery, które mogą stanąć nam na drodze.  

Autorzy warsztatu są członkami Kolektywu Badawczego, który jako grupa złożona z socjologów, antropologów i etnologów realizuje ewaluacje projektów, diagnozy potrzeb kulturalnych i badania publiczności. Na ich kolektywny dorobek składa się współpraca z takimi instytucjami jak Centrum Komunikacji Społecznej Urzędu m.st. Warszawy, Mazowiecki Instytut Kultury, Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie, Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN, Zachęta – Narodowa Galeria Sztuki, Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski, Orkiestra Sinfonia Varsovia.

KUP BILET

Profil uczestnika: menedżerowie kultury z instytucji publicznych oraz z sektora pozarządowego, koordynatorzy, edukatorzy, animatorzy, kierownicy projektów z dużych instytucji kultury, twórcy wydarzeń z mniejszych ośrodków, osoby zajmujące się zarówno programem jak i komunikacją. Warsztat prowadzony będzie w języku polskim.

Magdalena Ochał – doktor socjologii, studentka historii sztuki, członkini Polskiego Towarzystwa Socjologicznego i Transdyscyplinarnej Sieci Badaczy Jakościowych, specjalizuje się w badaniach stylu życia oraz badaniach dla sektora publicznego.

Michał Kocikowski – antropolog kultury, doktorant w Instytucie Kultury Polskiej UW, współpracował zarówno z dużymi agencjami badawczymi jak i organizacjami pozarządowymi (m.in. Helsińską Fundacją Praw Człowieka), niebezkrytyczny entuzjasta service design.

Magdalena Różycka – koordynatorka projektów kulturalnych i edukacyjnych, edukatorka, kulturoznawczyni, historyczka. Posiada wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu i realizacji projektów łączących różne sektory: publiczny i niepubliczny, kultury i oświaty. Pracowała w Dziale Edukacji Mazowieckiego Instytutu Kultury. Współpracowała m.in. przy projektach Kierunek Kultura, ShortCut, Wyszło Szydło. Koordynowała warsztaty Zbadaj Kulturę oraz Zbuduj Publiczność. Współkoordynowała projekt Kulturalni Edukatorzy. Mazowiecka Sieć Edukacji i Kultury realizowany w ramach programu Bardzo Młoda Kultura Narodowego Centrum Kultury. Absolwentka historii ze specjalizacją wiedza o kulturze na Uniwersytecie im. A. Mickiewicza w Poznaniu i studiów podyplomowych Zarządzanie Kulturą w strukturach Unii Europejskiej w Polskiej Akademii Nauk oraz Rachunkowość i Rewizja Finansowa na Uniwersytecie Warszawskim. Studiowała także kulturoznawstwo na Uniwersytecie im. A. Mickiewicza w Poznaniu i w Instytucie Kultury Polskiej Uniwersytetu Warszawskiego.

- Czytaj także

p:13062