Obie rezydencje nierozerwalnie łączą się z miejską przestrzenią publiczną. Działania Amaii Vicente związane będą z badaniem audiosfery miasta w oparciu o geolokalizację i rejestrację dźwięku, Mario Paniego z kolei zamierza skupić się na problematyce reklamy i zaśmiecania nią miejskiego pejzażu. Zaproszeni na rezydencje twórcy pragną zachęcić mieszkańców Wrocławia do włączenia się w ich działania, m.in. poprzez warsztaty czy spacery.
Amaia Vicente: dźwiękowy pejzaż Wrocławia
Koncepcja tego projektu wynika z badań doktoranckich Vicente na Wydziale Sztuki i Technologii Uniwersytetu Kraju Basków. Rezydencja we Wrocławiu obejmie działania warsztatowe polegające na nagrywaniu dźwięku binauralnego (dwuusznego): zaprojektowanie i przygotowanie systemu do rejestracji, który imitować będzie słyszenie binauralne, a także działania terenowe związane ze zbieraniem materiału dźwiękowego przy jednoczesnym oznaczaniu geolokalizacji źródła. Wątek słuchania oraz słyszenia jest dla artystki niezmiernie istotny i stanowi rozwinięcie metodologii jej codziennej pracy. Rezydencja zostanie podsumowana prezentacją, podczas której Vicente przedstawi swoją wizję dźwiękowego pejzażu miasta.
Mario Paniego: odkryjmy miejski pejzaż
Działania artysty związane będą z reklamami w przestrzeni publicznej miasta. W przeciwieństwie do Vicente skupi się on na pejzażu miejskim w stricte wizualnym kontekście, wskazując na przestrzenie, w których reklamy wciąż dominują. Wspólnie ze środowiskiem lokalnych artystów i aktywistów Paniego skonfrontuje swoje założenia projektowe z wroławską polityką miejską, analizując zarówno dobre (np. Park Kulturowy) jak i złe praktyki. Artysta pragnie też zachęcić mieszkańców miasta do refleksji i dyskusji na temat przestrzeni publicznej, np. podczas spacerów po Wrocławiu. Rezydencja Paniego, oparta głównie o praktyki wynikające z aktywizmu i działań badawczych, zostanie podsumowana podczas prezentacji otwartej dla publiczności.