- Chcemy docenić ambitne, wysoko lub nisko budżetowe kampanie i projekty komunikacji wydarzeń kulturalnych. Działania promocyjne w mediach społecznościowych, mediach tradycyjnych, kampanie outdoorowe czy niestandardowe. Szczególnie ważne są dla nas inicjatywy, które może nie zyskały dużego oddźwięku w skali ogólnopolskiej, ale poruszyły lokalne środowisko – mówi o misji konkursu Marta Bańka z Instytutu Kultury Miejskiej, który organizował konkurs.
Zgłoszenia oceniano według siedmiu kryteriów. Oto elementy, które brało pod uwagę jury:
· W jakim stopniu prezentowany projekt twórczo promuje przedstawione działanie?
· W jakim stopniu grupa docelowa działań komunikacyjnych została dopasowana do przedstawionych w projekcie działań?
· Ocena identyfikacji wizualnej (grafiki w social mediach, wideo, plakaty) projektu?
· Na ile język komunikacji jest dopasowany do grupy docelowej, jasny, bezpośredni?
· W jakim stopniu pomysł na kampanię był zasadny i celowy?
· W jakim stopniu projekt zrealizował swoje założenia (wzrost frekwencyjny, wzrost świadomości w przypadku kampanii wizerunkowych etc.)?
- Część projektów była raczej opisem bardzo ciekawych działań merytorycznych instytucji/organizacji. Konkurs miał na celu wyłonienie najciekawszych i najbardziej wartościowych dla odbiorców kampanii promocyjnych i takie znalazły się w finałowej szóstce. Jury oceniało konkursowe prace do nocy. Filmy, prezentacje i zdjęcia miały bardzo dobrą jakość. Opowieści złożone przez Państwa zachęcają do wizyty w każdym zaprezentowanym miejscu/instytucji - czytamy w oficjalnym komunikacie dotyczącym wyników.
Do finału Konkursu Kulturalne Case Studies przeszły następujące zgłoszenia (kolejność alfabetyczna):
Jak w rodzinie.. | TEATR SYRENA
Kultura leczy | Biuro Kultury M st. Warszawy
Mikrogranty | Strefa Kultury Wrocław
Muzeum? Żebyś wiedział! | Muzeum Narodowe w Poznaniu
Nadajemy kulturę | Centrum Łowicka
Wystawa Król Maciuś | Muezum POLIN