Koncerty „Non Sola Scripta” odbywają się cyklicznie co niedzielę, od 30 czerwca, aż do 25 sierpnia w Kolegiacie Świętego Krzyża i św. Bartłomieja na Ostrowie Tumskim. Od ponad trzydziestu lat dyrektorem artystycznym festiwalu jest prof. Andrzej Chorosiński. Koncerty, które starannie planuje, charakteryzuje nieprzeciętna formuła programowa. Publiczność uczestnicząca w spotkaniach ma okazję wysłuchać niepowtarzalnych kompozycji klasycznych i współczesnych w nieszablonowych aranżacjach. Podczas pierwszej połowy XXXI edycji „Non Sola Scripta” wystąpili: Andrzej Chorosiński (organy), zespół Wratislavia Trumpet Consort (trąbki), Johannes Skudlik (organy), Carlos Peña Montoya (harfa), Joanna Zawartko (sopran), Łukasz Romanek (organy), Marek Stefański (organy) oraz Trio barokowe „Alba del mondo” (baryton, wiolonczela barokowa, klawesyn).
Jednym z artystów, którzy wystąpią w niedzielę 28 lipca, będzie Michał Kopyciński. Urodzony w Lublinie, tam też ukończył Ogólnokształcącą Szkołę Muzyczną I i II stopnia im. Karola Lipińskiego w klasie organów Sławomira Kurczaby. Naukę kontynuował na Wydziale Instrumentalno-Pedagogicznym Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Białymstoku, początkowo u prof. Andrzeja Chorosińskiego i dr. Bartosza Jakubczaka, następnie w klasie organów prof. Jana Bokszczanina. Studiował także w Królewskim Konserwatorium w Antwerpii w klasie organów, fisharmonii i kameralistyki prof. Jorisa Verdin. Swoje umiejętności doskonalił na kursach mistrzowskich prowadzonych przez profesorów: Jane Parker Smith, Thomasa Trottera (Anglia), Raula Prieto Ramireza (Hiszpania), Ulricha Walthera (Niemcy), Konstantina Volostnova, Alexeya Schmitova (Rosja), Petera van Dijk (Holandia), Maurizio Maffezzoli, Lorenza Ghielmiego (Włochy), Kevina Bowyer’a (Szkocja) i Gary’ego Verkade (Szwecja). Od 2014 roku sprawuje funkcję Prezesa Fundacji Sono Organi. Jest dyrektorem artystycznym „Świętokrzyskich Koncertów Muzyki Organowej i Kameralnej” w Lublinie. Prowadził zajęcia z fisharmonii oraz kameralistyki organowej w Filii Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Białymstoku. W swoich zbiorach posiada cztery cenne fisharmonie: amerykańskiej firmy „Estey” z Brattleboro w stanie Vermont z lat 20. XX wieku, francuskiej firmy „Alexandre” z 1862 roku, niemieckiej firmy „J&P Schiedmayer” z 1873 roku oraz najcenniejszą paryskiej firmy „Mustel” z roku 1904. W 2018 roku wspólnie z pianistą Tomaszem Jeleniewskim stworzył pierwszy w Polsce duet w składzie fisharmonia, fortepian o nazwie „Duet na 149 klawiszy”. Prowadzi czynną działalność koncertową w kraju i za granicą.
Jako drugi wystąpi Wojciech Kopyciński, także urodzony w Lublinie, gdzie uczęszczał do Państwowej Szkoły Muzycznej im. Karola Lipińskiego. Ukończył studia w Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie puzonu profesora Juliusza Pietrachowicza. Podczas studiów występował w „Big Warsaw Band” przy Stołecznej Estradzie. W 1993 roku został puzonistą Filharmonii im. Henryka Wieniawskiego w Lublinie. Udziela się także jako muzyk jazzowy. Występuje z zespołami jazzu tradycyjnego, takimi jak: „Old jazz players” oraz „Jazz Revival”. Bierze czynny udział w życiu muzycznym Lublina. Pracuje w ognisku muzycznym przy parafii w Wilczopolu.
Bilety są dostępne na strefakultury.pl, w kasie Impart Centrum oraz na miejscu przed koncertami.
28.07 | Program
Johann Sebastian Bach (1685-1750) Preludium i fuga e-moll BWV 548
Johann Sebastian Bach (1685-1750) Wachet auf, ruft uns die Stimme BWV 645
Georg Friedrich Händel (1685-1758) „Lascia qui pianga”
Johannes Brahms (1833-1897) Es ist ein Ros entsprungen op. 122
Georg Friedrich Händel (1685-1758) Largo
Benedetto Marcello (1686-1739) Sonata F-dur cz 1. Largo, cz. 2 Allegro
Max Reger (1873-1916) Introdukcja i passacaglia d-moll
XXXI Festiwal Muzyki Organowej i Kameralnej im. Johannesa Brahmsa „Non Sola Scripta”
W każdą niedzielę 30 czerwca – 25 sierpnia | godz. 19:00
Kolegiata św. Krzyża i św. Bartłomieja, pl. Kościelny 1
Bilety: strefakultury.pl