Login

Register

Login

Register

Byliny to nie bliny

Byliny to nie tylko rośliny wieloletnie, ale także epickie pieśni rosyjskie, które chce przybliżyć w swoim projekcie Alla Iacovuc – mieszkanka Karłowic, lektorka języka rosyjskiego. Inicjatorka zaplanowała cykl spotkań dla mieszkańców i mieszkanek osiedla, dzięki którym mieli okazję poznać historię, formę i inne charakterystyczne cechy bylin.

Na chętne osoby czekał wykład „Byliny rosyjskie – pieśni epickie”, który poprowadził Łukasz Szypkowski,  warsztaty storytellingowe połączone z elementami emisji głosu, podczas których uczestnicy i uczestniczki mieli okazję zapoznać się z zasadami sztuki opowiadania, poznać ciekawostki językowe oraz stworzyć własne byliny spotkanie poprowadził Szymon Góralczyk. Ciekawostki językowe i kulturowe oraz podstawy języka rosyjskiego przybliżyła uczestnikom i uczestniczkom warsztatów Alla Iacovuc. Spotkaniem finałowym był „Wieczór opowiadania", w trakcie którego wystąpili prawdziwi opowiadacze, dzięki którym przenieśliśmy się w czasy rosyjskich bajarzy. Powstała także bylina wrocławska, dostępna TUTAJ

Prowadzący spotkania:

Alla Iacovuc – inicjatorka projektu „Byliny to nie bliny”, lektorka języka rosyjskiego, dla której język rosyjski jest językiem ojczystym, dziennikarka oraz doktorantka wydziału filologicznego Uniwersytetu Wrocławskiego

Łukasz Szypkowski – filolog klasyczny, hellenista, śpiewak, opowiadacz. Prowadził warsztaty poświęcone muzyce w starożytności w Instytucie Filologii Klasycznej Uniwersytetu Warszawskiego. Specjalizuje się w melorecytacyjnym wykonywaniu starogreckiej epiki

Szymon Góralczyk – opowiadacz, podróżnik i poszukiwacz. Z opowieściami jeździ po całej Polsce, a także miał okazję odwiedzić festiwale w Meksyku, na Kubie, w Palestynie i w Szkocji. Działa w grupie "Karawana Opowieści", najchętniej opowiadając na boso i bez mikrofonu. Wierzy w moc słowa, które kształtuje rzeczywistość

Partnerzy projektu: Centrum Kultury AgoraByliny - rosyjskie pieśni epickie 

Projekt realizowany był w ramach Edycji 24. Programu Mikrogranty



p:33522