Dzień Trójkąta

7 września // sobota // 10:00-22:00

Tegoroczna odsłona sąsiedzkiego święta Przedmieścia Oławskiego poświęcona była kulinariom i odkrywaniu osiedla od kuchni.

Karta dań Dnia Trójkąta w 2019 roku prezentowała się wyjątkowo smakowicie. O godzinie 10:00 zabawę rozpoczęliśmy leniwym śniadaniem, które ze względu na pogodę przenieślismy z parku na Niskich Łąkach do Sąsiedzkiej strefy relaksu u zbiegu ul. Kościuszki i Komuny Paryskiej.  Potrawy przygotowane zostały przez uczniów Technikum nr 16 oraz Joannę Aniszczyk (blog I love to eat), a wspólny posiłek umilali nam muzycy z Opery Wrocławskiej. W samo południeruszyliśmy z pozostałymi wydarzeniami Sąsiedzkiej Strefy - pełna muzyki i pysznych przekąsek przestrzeń stała się miejscem wielu aktywności m.in. warsztatów kulinarnych oraz integrujących spotkań.

W programie znalazły się cztery tematyczne spacery z przewodnikami: ruszyliśmy na wędrówki szlakami towarzyskiego i kulinarnego (dawniej i dziś) Trójkąta, a także specjalny spacer z audiodeskrypcją. Na podwórku przy placu Zgody spotkaliśmy się z Joanną Mielewczyk, autorką książki „Kamienice 2 – opowieści mieszkańców przedwojennego Wrocławia”. Z kolei w Muzeum Etnograficznym za darmo mogliśmy podziwiać wystawę główną oraz prezentację form piernikarskich. Na podwórku Muzeum odbyły się także otwarte dla wszystkich chętnych warsztaty z tworzenia pierników.

Po godzinie 19:00 w niedostępnym na co dzień ogrodzie Konsulatu Republiki Federalnej Niemiec zagrał dla nas wrocławski zespół Gaijin Blues. Pod wieczór impreza przeniosła się na plac Społeczny, gdzie obejrzeliśmy dokumentalną komedię „Wieś pływających krów”.

Przedmieście Oławskie nie marnuje

Dzień Trójkąta odbywał się w duchu less waste. Na śniadaniu wykorzystaliśmy niesprzedane wcześniej owoce i warzywa z TargPiastu, zrezygnowaliśm,y także z plastikowych naczyń i sztućców. W Przed·Pokoju H13 (ul. Hercena 13), spotkaliśmy się na warsztatach szycia wielorazowych woreczków. W tym samym miejsc uruchomiona została też pierwsza na osiedlu Lodówka Foodsharing (tzw. Jadłodzielnia).

Czym chata bogata

Przez cały dzień kilkanaście lokalnych kawiarni, restauracji i barów serwowało specjalne przysmaki za jedyne 3 złote. W czternastu miejscach zdobyć można było także specjalne pieczątki – na najwytrwalszych kolekcjonerów czekają nagrody-niespodzianki!

Zobacz mapę wydarzeń Dnia Trójkąta TUTAJ

Program Sąsiadujemy dofinansowany jest ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury.