Magdalena Zamorska

Kultura Mobilna 7.0

Rok urodzenia: 1979 Dziedzina: Sztuki wizualne, performans Miasto rezydencji: Berlin

Wizyta studyjna Magdaleny Zamorskiej podczas wystawy “How to talk with birds, trees, fish, shells, snakes, bulls and lions”, którą organizuje Hamburger Bahnhof – Museum für Gegenwart, ma na celu rozpoznanie praktyk kuratorskich związanych z nurtem ekokrytycznym. W jej ramach badaczka przeprowadzać będzie konsultacje oraz rozmowy z artystami i gośćmi wystawy, dotyczące zarówno ewentualnej współpracy, jak i formatów prezentacji sztuki środowiskowej i ekokrytycznej. Ponadto Zamorska planuje w Berlinie również pracę nad nowymi projektami z choreografką i performerką
– Agatą Siniarską. Mają one odnosić się do zagadnień takich, jak „choreografia roślinna”, „choreograficzne zapowietrzenia” czy „zero-waste choreography”. Badaczka wraz z artystką pragną też nawiązać bliższą współpracę z Art Laboratory Berlin – ośrodkiem zajmującym się realizacją projektów na przecięciu sztuki i nauki, który w ostatnich latach realizował cykle eventów dedykowanych m.in. „nonhuman subjectivities”, „[macro]biologies & [micro]biologies”, „vegetal others”, „microbiome”.

Magdalena Zamorska – badaczka, teoretyczka, kulturoznawczyni, doktor nauk humanistycznych, adiunkt w Instytucie Kulturoznawstwa i członkini Laboratorium Humanistyki Współczesnej na Uniwersytecie Wrocławskim. Autorka książki „Obecni ciałem. Warsztat polskich tancerzy buto”. Interesuje się strategiami twórczymi w sztukach performatywnych, ze szczególnym uwzględnieniem praktyk w obrębie nowej choreografii, zagadnieniami doświadczania, percepcji i recepcji w sztuce,
a także zagadnieniami z obszaru humanistyki środowiskowej i posthumanistyki krytycznej. Zrealizowała kilka autorskich projektów badawczych dotyczących tańca i choreografii dla Instytutu Muzyki i Tańca oraz Uniwersytetu Wrocławskiego. Prowadzi bloga poświęconego współczesnym praktykom ruchowym (choreobiota.pl).