Login

Register

Login

Register

10.10.2020 Sobota

56. Jazz nad Odrą: Laureat Grand Prix konkursu na Indywidualność Jazzową 2020 | EABS Slavic Spirits & Goście – koncert (nowa data)

Organizator: Strefa Kultury Wrocław
Data: 10.10.2020
Godzina: 18:00
Wstęp: biletowany
Kup bilet: Kup/Rezerwuj
Cena biletu: 300 PLN (VIP), 120 PLN (I miejsca), 100 PLN (II miejsca), 90 PLN (III miejsca)

Przy zakupie biletów przysługuje zniżka Urbancard Premium (20%) – wyłączając bilety VIP. Zniżkę można uzyskać wyłącznie w kasach stacjonarnych Strefy Kultury Wrocław (Impart, Barbara).
Kasa biletowa | Barbara
ul. Świdnicka 8B
12:00-18:00 (pon-pt), 12:00-17:00 (sb)
tel. +48 (71) 712-75-74
Kasa biletowa | Impart
ul. Mazowiecka 17
14:00-18:00 (pon-pt)
i na 2 h przed wydarzeniem
tel. +48 (71) 341-94-32
rezerwacje@strefakultury.pl
Miejsce wydarzenia: Impart, sala teatralna
Mazowiecka 17
50-412 Wrocław
Dodaj do kalendarza
  zobacz na mapie

fot. Ola Bodnaruś

Kiedy:
Październik 10, 2020@6:00 pm – 9:00 pm
2020-10-10T18:00:00+02:00
2020-10-10T21:00:00+02:00

INFORMACJE NA TEMAT BILETÓW I KARNETÓW ZAKUPIONYCH NA TERMIN KWIETNIOWY:

 

  1. Nowa data festiwalu: 6-10 października.
  2. Zakupione bilety zachowują ważność. Natomiast jeśli nie odpowiada Państwu nowy termin koncertu lub wprowadzone zmiany – bilety można zwracać w miejscu ich zakupu (poniżej znajdują się wytyczne dotyczące poszczególnych zwrotów).
  3. Bilety na koncerty, które nie odbędą się w nowym terminie podlegają zwrotowi:
  • 21 kwietnia – Marianna Wróblewska z Przyjaciółmi: „Wspomnienia”,
  • 21 kwietnia – Scena frytowa JAZZ’off

I set: Jerzy Mączyński – Jerry & The Pelican System

II set: Kwaśny Deszcz

III set: MALEDIWY,

  • 26 kwietnia –

I set: E.J. Strickland Quintet

II set: GoGo Penguin

  • 26 kwietnia – Daniel Toledo – Kuba Więcek – Michał Miśkiewicz – Piotr Orzechowski.
  1. Zakupione karnety zachowują ważność. Uprzejmie prosimy posiadaczy karnetów zakupionych stacjonarnie w kasie Impartu i Barbary kartą lub gotówką o kontakt pod adresem: bow@strefakultury.pl w celu dokonania wyboru nowych opcji koncertowych. Informację o karnetach zakupionych poprzez stronę eventim.pl przekaże bezpośrednio bileteria Eventim.

 

ZWROTY:

  1. Bilety zakupione on-line poprzez stronę www.strefakultury.pl – zwrot za odwołany koncert zostanie dokonamy automatycznie na Państwa konto. Nie ma potrzeby kontaktu z kasami biletowym.

Jeśli chcą Państwo sami zrezygnować z koncertu ze względu na nowy termin lub wprowadzone zmiany – prosimy o kontakt pod adresem: bow@strefakultury.pl

  1. Bilety zakupione on-line poprzez stronę www.eventim.pl – informację o zwrocie biletów za odwołany koncert przekaże bileteria Eventim.

Jeśli chcą Państwo sami zrezygnować z koncertu ze względu na nowy termin lub wprowadzone zmiany – prosimy o bezpośredni kontakt z bileterią.

  1. Bilety zakupione stacjonarnie w kasie Impartu i Barbary kartą lub gotówką
    umożliwiamy Państwu zwrot w trybie on-line. Na adres bow@strefakultury.plprosimy o wysłanie:

stosownego formularza dostępnego TUTAJ,

wyraźnego zdjęcia biletów,

paragonu w formacie PDF lub JPG – wyjątkowo zostaną też przyjęte bilety bez paragonu.

Uprzejmie informujemy, że ze względu na zaistniałą sytuację kasy biletowe w Barbarze (ul. Świdnicka 8 b) oraz Imparcie (ul. Mazowiecka 17) są tymczasowo zamknięte. Po ich ponownym otwarciu zwrotu biletów będzie można dokonać osobiście.

Wszystkie pytania dotyczące biletów i karnetów prosimy kierować na adres: bow@strefakultury.pl.

I set: Laureat Grand Prix konkursu na Indywidualność Jazzową 2020

Koncert Laureata Grand Prix konkursu na Indywidualność Jazzową 2020.

II set: EABS Slavic Spirits & Goście

Skład:

Marek Pędziwiatr – instrumenty klawiszowe & wokal

Paweł Stachowiak – gitara basowa

Jakub Kurek – trąbka

Olaf Węgier – saksofon tenorowy

Marcin Rak – perkusja

Spisek Jednego – sample &  perkusjonalia

Po świetnie przyjętym przez publiczność i krytyków debiutanckim krążku­ „Repetitions (Letters to Krzysztof Komeda)”, poświęconemu mniej znanej twórczości legendarnego polskiego kompozytora, w 2018 roku wrocławska formacja EABS poszła za ciosem wydając dwie kolejne płyty winylowe (“live” oraz “na taśmę”) wieńcząc dzieło “tryptykiem Komedowskim”. Zaskakujące przyjęcie debiutu zespołu zaostrzyło apetyt słuchaczy na zupełnie nowe nagrania. Na nowy album, tym razem już w stu procentach autorski, trzeba było jednak poczekać aż 2 lata.

Zespół EABS tym razem nie sięgał bezpośrednio do kompozycji mistrzów polskiej szkoły szeroko pojętej muzyki rozrywkowej. Muzycy nie zapomnieli przy tym, że dziedzictwo, to w pewnym sensie kapitał przeszłości, który generuje tożsamość i buduje przyszłość. Dlatego przodkowie z ery jazzowej i bigbitowej wskazali drogę, którą zespół powinien obrać w swoich dalszych muzycznych poszukiwaniach. Głownie przez chęć do eksperymentowania i poszukiwania unikalnego brzmienia. Dzięki ich koncepcjom grupa postanowiła jeszcze głębiej wsłuchać się w swoje własne “ja”. To pozwoliło uniknąć obsesji imitacji zachodniego brzmienia, którym opanowany jest coraz bardziej generyczny rodzimy rynek muzyczny.

Konceptualny kierunek oraz pierwsze szkice kompozycji były gotowe już po wakacjach 2017 roku. Jednak ogromne tempo koncertowe, oraz chęć poszerzenia składu o saksofon sopranowy i flet na których zagrał Tenderlonious, nie pozwalały na szybkie ruchy w studiu. Zwłaszcza, że gość z Londynu musiał przylecieć na sesje do Wrocławia. Na szczęście czas działał tylko na korzyść tego materiału. Zespół był już niesłychanie zgrany realizując założenia podczas nagrań. Kompozycje dojrzały i ewoluowały jeszcze bardziej.

– Pomysł na utwór „Ciemność” otwierający album zrodził się z kolektywnej improwizacji następującej przed koncertową wersją komedowskiego medleya Free Witch And No Bra Queen / Sult. Bardzo nas zdziwiło, że nowy album poświęcony szeroko pojętej słowiańszczyźnie rodzi się akurat z połączenia utworów o wiedźmie i o głodzie. Jedno i drugie było bardzo dobrze znane w centralnej europie, nie tylko we wczesnym średniowieczu. Podczas długich tras dużo rozmawialiśmy o skomplikowanej historii Polski. Widzieliśmy w niej dużo strasznych, nieprzepracowanych momentów, które nawiedzają nas we współczesności – wspomina Marek Pędziwiatr.

Pod wpływem inspiracji rozważaniami wielu muzyków, historyków, dziennikarzy, pisarzy a nawet psychoterapeutów bardzo szybko zaczęły pojawiać się kompozycje, które zespół wydostał z głębi swojego ducha i wyobraźni. Jest to też próba radykalnego zerwania z utartymi mitami narodowymi, które sterują zbiorową wyobraźnią Polaków. Muzycy skoncentrowali się na mitologii słowiańskiej i demonologii polskiej, jednocześnie zastanawiając się nad współczesną duchową kondycją polaków. Główną inspiracją dla tego albumu jest enigmatyczna “słowiańska melancholia”, którą zespół starał się odszukać we własnym DNA. „Slavic Spirits” to próba kontaktu ze światem bezpowrotnie i brutalnie utraconej kultury, która przez brak bogactwa źródeł nigdy nie zostanie już dokładnie zbadana. Metaforą tego braku wiedzy o przodkach jest utwór „Ciemność”. Następnie zespół zabiera nas do lasów i na pola gdzie spotykamy dwa demony, które nad nimi panują („Leszy” i „Południca”). Wreszcie wspinamy się nad mglistą i wiecznie mokrą świętą górę („Ślęża”), by ostatecznie oddać się rytualnemu „Przywitaniu Słońca”.

- Czytaj także

p:28603