INFORMACJE NA TEMAT BILETÓW I KARNETÓW ZAKUPIONYCH NA TERMIN KWIETNIOWY:
- Nowa data festiwalu: 6-10 października.
- Zakupione bilety zachowują ważność. Natomiast jeśli nie odpowiada Państwu nowy termin koncertu lub wprowadzone zmiany – bilety można zwracać w miejscu ich zakupu (poniżej znajdują się wytyczne dotyczące poszczególnych zwrotów).
- Bilety na koncerty, które nie odbędą się w nowym terminie podlegają zwrotowi:
- 21 kwietnia – Marianna Wróblewska z Przyjaciółmi: „Wspomnienia”,
- 21 kwietnia – Scena frytowa JAZZ’off
I set: Jerzy Mączyński – Jerry & The Pelican System
II set: Kwaśny Deszcz
III set: MALEDIWY,
- 26 kwietnia –
I set: E.J. Strickland Quintet
II set: GoGo Penguin
- 26 kwietnia – Daniel Toledo – Kuba Więcek – Michał Miśkiewicz – Piotr Orzechowski.
- Zakupione karnety zachowują ważność. Uprzejmie prosimy posiadaczy karnetów zakupionych stacjonarnie w kasie Impartu i Barbary kartą lub gotówką o kontakt pod adresem: bow@strefakultury.pl w celu dokonania wyboru nowych opcji koncertowych. Informację o karnetach zakupionych poprzez stronę eventim.pl przekaże bezpośrednio bileteria Eventim.
ZWROTY:
- Bilety zakupione on-line poprzez stronę www.strefakultury.pl – zwrot za odwołany koncert zostanie dokonamy automatycznie na Państwa konto. Nie ma potrzeby kontaktu z kasami biletowym.
Jeśli chcą Państwo sami zrezygnować z koncertu ze względu na nowy termin lub wprowadzone zmiany – prosimy o kontakt pod adresem: bow@strefakultury.pl
- Bilety zakupione on-line poprzez stronę www.eventim.pl – informację o zwrocie biletów za odwołany koncert przekaże bileteria Eventim.
Jeśli chcą Państwo sami zrezygnować z koncertu ze względu na nowy termin lub wprowadzone zmiany – prosimy o bezpośredni kontakt z bileterią.
- Bilety zakupione stacjonarnie w kasie Impartu i Barbary kartą lub gotówką
umożliwiamy Państwu zwrot w trybie on-line. Na adres bow@strefakultury.plprosimy o wysłanie:
stosownego formularza dostępnego TUTAJ,
wyraźnego zdjęcia biletów,
paragonu w formacie PDF lub JPG – wyjątkowo zostaną też przyjęte bilety bez paragonu.
Uprzejmie informujemy, że ze względu na zaistniałą sytuację kasy biletowe w Barbarze (ul. Świdnicka 8 b) oraz Imparcie (ul. Mazowiecka 17) są tymczasowo zamknięte. Po ich ponownym otwarciu zwrotu biletów będzie można dokonać osobiście.
Wszystkie pytania dotyczące biletów i karnetów prosimy kierować na adres: bow@strefakultury.pl.
—
I set: Peter Erskine – Alan Pasqua – Darek Oleszkiewicz
Skład:
Peter Erskine – perkusja
Alan Pasqua – fortepian
Darek Oleszkiewicz – kontrabas
Darek „Oles” Oleszkiewicz urodził się we Wrocławiu, gdzie uczył się gry na fortepianie w Państwowej Szkole Muzycznej. Następnie grał na gitarze, gitarze basowej i dopiero w wieku 18 lat odnalazł instrument swojego życia – kontrabas. Jego talent został zauważony przez Jana Ptaszyna Wróblewskiego w Krakowie na festiwalu Jazz Juniors w 1983 roku. Rok później Darek został tam nagrodzony w kategorii indywidualnej, zespołowej oraz za kompozycje. Od roku 1984 Oleszkiewicz zaczął występować regularnie na festiwalach, w klubach oraz studiach nagraniowych w Polsce oraz za granicą z zespołami Ptaszyna, Zbigniewa Namysłowskiego, Tomasza Szukalskiego i Henryka Majewskiego.
W roku 1988 Darek otrzymał pełne stypendium od California Institute of The Arts w USA i rozpoczął studia u mistrza Charlie Hadena. Po ukończeniu studiów został tam również profesorem kontrabasu. W latach 1994-2004 Darek był liderem zespołu Los Angeles Jazz, zapraszany na koncerty i nagrania przez największe gwiazdy jazzu jak: Brad Mehldau, Billy Higgins, Joe Lovano, Charles Lloyd, Pat Metheny, Lee Konitz, Bennie Maupin i wielu innych. Darek Oleszkiewicz nagrał ponad 100 płyt winylowych i kompaktowych jako lider, współlider lub sideman. Wiele z tych płyt otrzymało nominacje do Grammy i Fryderyków.
II set: John Scofield & Dave Holland Duo
Skład:
John Scofield – gitara
Dave Holland – kontrabas
John Scofield i Dave Holland są bezsprzecznie uznawani za jednych z najlepszych muzyków jazzowych — odpowiednio na gitarze i kontrabasie. Znają się od lat, chociaż różnie wyglądała ich edukacja i przeszłość muzyczna. Teraz wspólnie będą prezentować publiczności nowe dzieła. Wystąpią jako duet i zagrają oryginalne kompozycje, włączając do repertuaru kilka standardowych jazzowych kawałków. Znawcy indywidualnego kunsztu tych artystów mogą się spodziewać wyjątkowego i oczarowującego melanżu muzycznych umysłów — połączenia wirtuozerii, euforii i głębi.
Talent Johna Scofielda w grze na gitarze wpływał na jazz od późnych lat 70. XX wieku. Stosując bardzo charakterystyczne brzmienie i posługując się zróżnicowanymi stylami, Scofield jest mistrzowskim improwizatorem jazzowym. Jego muzyka zazwyczaj jest mieszanką post-bopu, jazzu funkowego i R&B.
Na gitarze zaczął grać w wieku 11 lat, inspirację czerpiąc z rocka i bluesa. Uczęszczał do Berklee College of Music w Bostonie. Po debiucie z Gerrym Mulliganem i Chetem Bakerem Scofield przez dwa lata był członkiem zespołu Billy Cobham-George Duke. W 1977 roku nagrywał z Charlesem Mingusem i dołączył do kwartetu Gary’ego Burtona. Międzynarodową karierę rozpoczął jako lider zespołu i artysta studyjny w 1978 roku. W latach 1982–1985 Scofield koncertował i nagrywał z Milesem Davisem. W wyniku współpracy z Davisem wypracował sobie renomę muzyka i kompozytora jazzowego.
Od tego czasu umiejętnie przewodził własnymi zespołami na międzynarodowej scenie jazzowej. Nagrał ponad 30 albumów jako lider (wiele należy do klasyki), a także w ramach współpracy ze współczesnymi gwiazdami, takimi jak: Pat Metheny, Charlie Haden, Eddie Harris czy Mavis Staples. Grał i nagrywał m.in. z Tony’m Williamsem, Jimem Hallem, Ronem Carterem, Herbie Hancockiem i Joe Hendersonem.W trakcie swojej kariery Scofield, oprócz typowych jazzowych kawałków, prezentował także funkową muzykę elektroniczną.
Dave Holland jest kontrabasistą i kompozytorem, a jego pasja do muzykalnej ekspresji wszystkich stylów oraz zaangażowanie w tworzenie innowacyjnych utworów muzycznych stały się podstawą trwającej ponad 50 lat kariery zawodowej. Na dowód swych umiejętności zdobył najwyższe wyróżnienia w swojej dziedzinie, w tym liczne nagrody Grammy i tytuł NEA Jazz Master w 2017 roku.
Holland jest wzorem dla twórców muzyki akustycznej i elektrycznego basu. Dorastał w czasach, gdy gatunki muzyczne takie jak jazz, rock, funk, avant-garde, folk, muzyka elektroniczna i inne swobodnie łączyły się, tworząc nowe nurty muzyczne. Był wiodącym członkiem pokolenia, które pomogło zapoczątkować jazzowe granie na kontrabasie – od spuścizny po swingu i post-bopie po żywe i obejmujące wiele dziedzin dzieła ery współczesnej, poszerzając możliwości melodyczne i ekspresyjne tego instrumentu. Wirtuozerska technika Hollanda i jego poczucie rytmu, oparte na umiejętnym poszanowaniu zróżnicowanych stylów i dźwięków, są powszechnie cenione i cieszą się dużym zainteresowaniem. Do tej pory jego talent można podziwiać w setkach nagrań — w ponad trzydziestu z nich występuje on jako lider pod własnym nazwiskiem.