23.04.2020 Czwartek

56. Jazz nad Odrą: Piotr Wojtasik: „VOICES” | China Moses – koncert (przeniesione)

Organizator: Strefa Kultury Wrocław
Data: 23.04.2020
Godzina: 19:00
Wstęp: biletowany
Kup bilet: Kup/Rezerwuj
Cena biletu: 300 PLN (VIP), 120 PLN (I miejsca), 100 PLN (II miejsca), 90 PLN (III miejsca)

Przy zakupie biletów przysługuje zniżka Urbancard Premium (20%) – wyłączając bilety VIP. Zniżkę można uzyskać wyłącznie w kasach stacjonarnych Strefy Kultury Wrocław (Impart, Barbara).

Kasa biletowa | Barbara
ul. Świdnicka 8B
12:00-18:00 (pon-pt), 12:00-17:00 (sb)
tel. +48 (71) 712-75-74
Kasa biletowa | Impart
ul. Mazowiecka 17
14:00-18:00 (pon-pt)
i na 2 h przed wydarzeniem
tel. +48 (71) 341-94-32
rezerwacje@strefakultury.pl
Miejsce wydarzenia: Impart, sala teatralna
Mazowiecka 17
50-412 Wrocław
Dodaj do kalendarza
  zobacz na mapie

fot. Sławek Przerwa

fot. Sylvain Norget

Kiedy:
kwiecień 23, 2020@7:00 pm – 10:00 pm
2020-04-23T19:00:00+02:00
2020-04-23T22:00:00+02:00

INFORMACJE NA TEMAT BILETÓW I KARNETÓW ZAKUPIONYCH NA TERMIN KWIETNIOWY:

 

  1. Nowa data festiwalu: 6-10 października.
  2. Zakupione bilety zachowują ważność. Natomiast jeśli nie odpowiada Państwu nowy termin koncertu lub wprowadzone zmiany – bilety można zwracać w miejscu ich zakupu (poniżej znajdują się wytyczne dotyczące poszczególnych zwrotów).
  3. Bilety na koncerty, które nie odbędą się w nowym terminie podlegają zwrotowi:
  • 21 kwietnia – Marianna Wróblewska z Przyjaciółmi: „Wspomnienia”,
  • 21 kwietnia – Scena frytowa JAZZ’off

I set: Jerzy Mączyński – Jerry & The Pelican System

II set: Kwaśny Deszcz

III set: MALEDIWY,

  • 26 kwietnia –

I set: E.J. Strickland Quintet

II set: GoGo Penguin

  • 26 kwietnia – Daniel Toledo – Kuba Więcek – Michał Miśkiewicz – Piotr Orzechowski.
  1. Zakupione karnety zachowują ważność. Uprzejmie prosimy posiadaczy karnetów zakupionych stacjonarnie w kasie Impartu i Barbary kartą lub gotówką o kontakt pod adresem: bow@strefakultury.pl w celu dokonania wyboru nowych opcji koncertowych. Informację o karnetach zakupionych poprzez stronę eventim.pl przekaże bezpośrednio bileteria Eventim.

 

ZWROTY:

  1. Bilety zakupione on-line poprzez stronę www.strefakultury.pl – zwrot za odwołany koncert zostanie dokonamy automatycznie na Państwa konto. Nie ma potrzeby kontaktu z kasami biletowym.

Jeśli chcą Państwo sami zrezygnować z koncertu ze względu na nowy termin lub wprowadzone zmiany – prosimy o kontakt pod adresem: bow@strefakultury.pl

  1. Bilety zakupione on-line poprzez stronę www.eventim.pl – informację o zwrocie biletów za odwołany koncert przekaże bileteria Eventim.

Jeśli chcą Państwo sami zrezygnować z koncertu ze względu na nowy termin lub wprowadzone zmiany – prosimy o bezpośredni kontakt z bileterią.

  1. Bilety zakupione stacjonarnie w kasie Impartu i Barbary kartą lub gotówką
    umożliwiamy Państwu zwrot w trybie on-line. Na adres bow@strefakultury.plprosimy o wysłanie:

stosownego formularza dostępnego TUTAJ,

wyraźnego zdjęcia biletów,

paragonu w formacie PDF lub JPG – wyjątkowo zostaną też przyjęte bilety bez paragonu.

Uprzejmie informujemy, że ze względu na zaistniałą sytuację kasy biletowe w Barbarze (ul. Świdnicka 8 b) oraz Imparcie (ul. Mazowiecka 17) są tymczasowo zamknięte. Po ich ponownym otwarciu zwrotu biletów będzie można dokonać osobiście.

Wszystkie pytania dotyczące biletów i karnetów prosimy kierować na adres: bow@strefakultury.pl.

I set: Piotr Wojtasik: „VOICES”

Premiera najnowszego projektu jednego z najwybitniejszych polskich trębaczy jazzowych – Piotra Wojtasika. Projekt bardzo mocno związany z Wrocławiem, unikalny pod względem wykonawczym – udział w projekcie biorą znakomici jazzmani oraz jedyny w Polsce chór synagogalny. Piotr Wojtasik stworzył wyjątkowe kompozycje z myślą o wybitnych muzykach, których zaprosił do współpracy:

Piotr Wojtasik – trąbka

Magdalena Zawartko – wokal

Julia Ziembińska – harfa

Viktor Tóth (Węgry) – saksofon

Michał Tokaj – fortepian

Michał Barański – kontrabas

Kazimierz Jonkisz – perkusja

Chór Synagogi pod Białym Bocianem we Wrocławiu pod dyrekcją Stanisława Rybarczyka

Piotr Wojtasik: Brzmienie chóru jest dla mnie inspiracją od wielu lat i co jakiś czas ku niemu się zwracam. Lata temu realizowałem projekty z zespołem Billy Harper Quintet z udziałem chóru, wykonywałem kompozycje Stanisława Fiałkowskiego na trąbki i chór. Te inspiracje domagały się jakiegoś spełnienia i ostatecznie postanowiłem napisać coś swojego. A Chór Synagogi pod Białym Bocianem jest wspaniały, ma wyjątkowe brzmienie, składa się z solistów, jest genialny! Spowodował, że moje plany trafiły na idealny grunt, nasze spotkanie zaowocowało współpracą.

Piotr Wojtasik – urodził się 10 czerwca 1964 roku we Wrocławiu. Wirtuoz trąbki, znakomity improwizator i kompozytor, od przeszło 30 lat przemawia własnym, niepowtarzalnym, muzycznym językiem. Nagrywał i koncertował w większości krajów Europy, w Maroku, Izraelu, Kanadzie, Stanach Zjednoczonych, Japonii i Indiach. W latach 80. i 90. reprezentował nurt nowoczesnego bop’u, który obecnie przyjął formę bardziej indywidualną, opartą w części na jazzie modalnym z niewielkimi elementami free i muzyki etnicznej. Stale współpracuje z takimi muzykami jak: John Betsch, Joris Teepe, Viktor Tóth, Steven McCraven, Nicolas Simion, Michał Barański, Michał Miśkiewicz, Michał Tokaj. Od lat zapraszany jest do współpracy przez legendarnego saksofonistę Billy’ego Harpera. Brał udział w licznych projektach specjalnych z udziałem gigantów światowego jazzu, takich jak: Kenny Garrett, Joe Lovano czy Archie Shepp. Równocześnie występował jako sideman w innych zespołach, w skład których wchodzili muzycy takiej rangi, jak: Victor Lewis, George Cables, Kirk Lightsey czy Joe LaBarbera. Jest jednym z niewielu polskich muzyków, którzy są cyklicznie zapraszani do międzynarodowych projektów, takich jak: Michel Donato Quintet czy European Jazz Ensemble. Gościnnie wziął udział w nagraniu ponad kilkudziesięciu albumów. Na swoim koncie ma 11 autorskich płyt, które zdobyły wysokie uznanie wśród krytyków i melomanów. Albumy „Circle” oraz „Hope” otrzymały prestiżową nagrodę polskiej branży muzycznej – Fryderyka. Pozostałe, w większości, były do niej nominowane. Sam Wojtasik otrzymał dwa Fryderyki w 2008 roku w kategorii Muzyk Jazzowy Roku oraz jako autor Najlepszej Jazzowej Płyty Roku, właśnie za album „Circle”. Wielokrotnie zwyciężał w rankingu Jazz Top magazynu Jazz Forum. Najnowsza płyta „To Whom it May Concern” ukazuje wrażliwość Wojtasika zarówno w sferze wykonawczej, kompozytorskiej, jak i w pieczołowicie dobranej obsadzie muzyków.

Chór Synagogi pod Białym Bocianem we Wrocławiu – Chór powstał w kwietniu 1996 roku z inicjatywy wrocławskiego dyrygenta Stanisława Rybarczyka oraz studentów i absolwentów Akademii Muzycznej we Wrocławiu, a także dzięki przychylności Gminy Wyznaniowej Żydowskiej we Wrocławiu. Zespół występuje regularnie w Polsce i za granicą. Brał udział w licznych Festiwalach m.in.: Festiwalu Kultury Żydowskiej w Krakowie, Festiwalu „Wratislavia Cantans”, Festiwalu Muzyki Sakralnej w Warszawie, Przeglądzie Piosenki Aktorskiej we Wrocławiu, Festiwalu Gaude Mater w Częstochowie, Muzycznym Festiwalu w Łańcucie. Koncertował na Międzynarodowych Targach Książki we Frankfurcie nad Menem. Uczestniczył w obchodach rocznicy Nocy Kryształowej w Hanowerze, Brunszwiku, Berlinie, Hamburgu i Görlitz.  Wykonywał koncerty z najsłynniejszymi kantorami świata: Josephem Malovanym z Nowego Jorku, Alberto Mizrahim z Chicago, Moshe Schulhofem z Miami, Roslyn Barak z San Francisco, Shmuelem Barzilaiem z Wiednia, Moshe Sternem z Jerozolimy /kantorem Wielkiej Synagogi/, Laszlo Fekete z Budapesztu, Avitall Gerstetter z Berlina, Davidem Ullmannem z Jerozolimy, Israelem Randem z Tel-Awiwu. Krytyka muzyczna wyraża się o Chórze niezwykle entuzjastycznie, podkreślając wspaniałe umiejętności Zespołu, a także niepowtarzalną atmosferę koncertów.

Stanisław Rybarczyk – dyrygent, animator kultury, menedżer i pedagog. Wystąpił na wielu festiwalach, m.in.: Wratislavia Cantans, Festiwalu Kultury Żydowskiej w Krakowie, Festiwalu Gaude Mater, Silesia Sonans, Legnica Cantat, Festiwalu Moniuszkowskim w Kudowie, Przeglądzie Piosenki Aktorskiej we Wrocławiu, festiwalach w Madrycie, Wiesbaden, Rydze, Nancy, Berlinie i Tallinie. Dyrygował koncertami w filharmoniach w Polsce i za granicą. Wystąpił wielokrotnie w większości krajów europejskich oraz w Chinach. Dyrygował wieloma operami m. in. Strasznym Dworem St. Moniuszki, Nabucco G. Verdiego, Manru I. Paderewskiego, Aidą, Traviatą, Trubadurem G. Verdiego, Czarodziejskim Fletem W.A. Mozarta. Dokonał szeregu prawykonań m. in. Mszy Polskiej i Oratorium Pieśń Świata H.F. Tabęckiego. Zrealizował nagrania dla firm fonograficznych, rozgłośni radiowych i telewizyjnych w kraju i za granicą. Twórca i dyrektor artystyczny wrocławskich Wieczorów Tumskich, Koncertów Hawdalowych i Festiwalu Kultury Żydowskiej SIMCHA, dyrektor Festiwalu Moniuszkowskiego w Kudowie-Zdroju. Autor widowiska „Koniec wieku – spotkanie kultur”. Współpracował przy realizacji wielkich widowiskach m.in.: Anioły Europy, Misterium Iniquitatis, Requiem Pro Pace. Dyrektor artystyczny Fundacji PRO ARTE, dyrektor Agencji Artystycznej Art & Business Direction, przewodniczący zarządu Fundacji „Dzielnica Wzajemnego Szacunku Czterech Wyznań”.

II set: China Moses

China Moses jest elektryzującą diwą muzyki soul/jazz, która rozwija swoją karierę jako piosenkarka, a także jako prezenterka telewizji MTV France, stacji radiowej TSF Jazz Radio i nie tylko. Artystka urodziła się w Los Angeles i wychowała w Paryżu jako córka Dee Dee Bridgewater i reżysera Gilberta Mosesa. Wydane przez nią albumy zaowocowały współpracą ze znanymi postaciami ze świata muzyki, wśród których znaleźli się między innymi Guru, DJ Mehdi, Karriem Riggins, Meshell Ndegeocello, Anthony Marshall oraz producent dźwięku Bob Power.

Za wydaniem pierwszego singla zatytułowanego „Time” w wieku 16 lat poszły kolejne udane albumy, a w 2009 roku nakładem wytwórni Blue Note France ukazał się album „This One’s For Dinah”, stanowiący hołd dla jej idolki – Dinah Washington – nagrany we współpracy z pianistą Raphaëlem Lemonnierem. Muzycy postanowili kontynuować tę owocną współpracę i już w 2012 roku wydali album „Crazy Blues” nakładem wytwórni Decca/UMG, uznany przez brytyjski magazyn „Times” za jeden spośród najlepszych 100 albumów 2013 roku. Realizacja tych dwóch projektów zaowocowała trasami koncertowymi, podczas których artystka nauczyła się doskonałego wyczucia sceny.

Na swoim nowym albumie – „Nightintales” (EDEL) – piosenkarka skupia się na wyznaczaniu swojego własnego terytorium, a powstałe na potrzeby nowego wydawnictwa dwanaście piosenek jest wręcz skazane na stanie się nowymi standardami. Niczym wprawna łuczniczka, China Moses wyciąga ze swojego kołczanu strzały stworzone przez swoich muzycznych poprzedników, jednak strzela nimi dalej i celniej niż wszyscy ci, którzy próbowali tej sztuki przed nią. Artystka stanowi wyjątkowy przykład młodej kobiety, która jest zdolna do swingu na najwyższym poziomie, i która wykorzystuje jednocześnie swój wrodzony talent związany z tempem. Jej dogłębna znajomość świata muzyki R&B pozwala jej śpiewać na uśmiechu, prezentować szerokie spektrum emocji przy pomocy wyśpiewywanych słów i nadawać głębię każdej nucie. Otoczona wieloma muzykami zajmującymi się różnorodnymi gatunkami artystka znajduje się na dobrej drodze do stworzenia na nowo archetypu wokalu jazzowego na miarę nowej ery, odrzucając wszystko, co jest niepotrzebne i zabierając słuchaczy poza granice znanego im muzycznego wszechświata do jej własnego uniwersum.

Poza prowadzeniem swojej cotygodniowej audycji radiowej „Made in China” na falach francuskiej stacji TSF Jazz, China Moses została niedawno ogłoszona nową prezenterką stacji radiowej JazzFM w Wielkiej Brytanii, gdzie prowadzi audycję „JazzFM Loves”. 

- Czytaj także

Polecamy

Zobacz więcej