Osobny zbiór stanowiły autorskie dzieła: obrazy, patchworki czy zdjęcia wykonane przez mieszkańców, które można było zobaczyć także w ich naturalnym kontekście podczas pokazu slajdów. Drugim krokiem, a zarazem kierunkiem projektu, było przeniesienie wybranych motywów figuralnych, pochodzących z muzealnej kolekcji form piernikarskich, na ściany sąsiedniego zaniedbanego podwórka. Galeria przeskalowanych grafik, przerysowanych z okolicznościowych pierników, ma zwracać uwagę na przekaz płynący z przeszłości, który ma swoją kontynuację w innych, czasami zwulgaryzowanych formach współczesnych. Warto dodać, że kunszt rzeźbionych w drewnie form piekarniczych świadczy o dużym znaczeniu tego rzemiosła w historii Dolnego Śląska, przy czym większość kształtów miała znaczenie symboliczne. Pierniki bywały podarunkiem komunikującym określone treści.
„Kolekcja” jest próbą wymiany między Muzeum Etnograficznym i okolicą, podejścia zarówno do podwórka jak i do współczesnych przedmiotów jak do żywej etnografii, a jednocześnie jest też zabawą kulturą materialną przeszłości i tą współczesną.
Kamila Szejnoch to artystka wizualna. Zajmuje się przede wszystkim sztuką w przestrzeni publicznej – realizuje instalacje, rzeźby oraz interwencje miejskie. Jej projekty można było oglądać m.in. w Warszawie, Oslo, Belgradzie, Erewaniu, Birmingham, Kijowie, Seulu i Waszyngtonie.