Giulio Mercati (Szwajcaria/Switzerland/Schweiz) –
organy/organ/Orgel
Lidia Basterretxea (Hiszpania/Spain/Spanien) –
sopran/soprano/Sopran
Program:
Felix Mendelssohn-Bartholdy (1809-1847) – Sonata II c-moll op. 65 nr 2
– Grave
– Adagio
– Allegro maestoso e vivace
– Allegro moderato
Léon Boëllmann (1862-1897) – O salutaris Hostia
Gioacchino Rossini (1792-1868) – Crucifixus
Giacomo Puccini (1858-1924) – Salve regina
Gioacchino Rossini (1792-1868) – O salutaris Hostia z Petite messe solennelle
Johannes Brahms (1833-1897) – Preludium chorałowe Herzliebster Jesu, op. 122 n. 2
Jean-Baptiste Faure (1830-1914) – Crucifix
Maurice Duruflé (1902-1986) – Prélude et Fugue sur le nom d’Alain
Charles Gounod (1818-1893) – Repentir
Louis Vierne (1870-1937) – Carillon de Westminster op. 54 nr 7
Giulio Mercati (Szwajcaria/Switzerland/Schweiz)
Organista, klawesynista, kompozytor i muzykolog. Jego repertuar obejmuje muzykę od renesansu po dzieła kompozytorów XIX i XX wieku. Prowadzi niezwykle intensywną działalność koncertową i wykładową, głównie na polu organowym i chóralnym – jako solista koncertował w największych salach i katedrach w ponad 20 krajach (od Filharmonii w Sankt Petersburgu, po Katedrę św. Patryka w Nowym Jorku). Występował z wieloma orkiestrami z całego świata, a jako kompozytor współpracował z teatrami z Włoch i Europy (w Polsce m.in. z Teatrem Dramatycznym w Wałbrzychu). Jest dyrektorem artystycznym i twórcą wielu ważnych festiwali i przeglądów muzycznych we Włoszech, Szwajcarii i Hiszpanii.
Lidia Basterretxea (Hiszpania/Spain/Spanien)
Sopranistka, muzycznie wykształcona w Kraju Basków, skąd następnie przeniosła się do Włoch. Wokalistka w zespołach muzyki dawnej (m.in. Capella Mauriziana i Madrigalisti Ambrosiani), występowała również w repertuarze muzyki kameralnej. Koncertowała w wielu operach na całym świecie (m.in. w Niemczech, Francji i Stanach Zjednoczonych). Na stałe współpracuje z Giulio Mercatim. Obecnie jest też dyrygentem Dziecięcego Chóru Teatro Sociale di Como.