1.09.2019 Niedziela

Non Sola Scripta – koncert wieńczący festiwal

Organizator: Strefa Kultury Wrocław
Data: 1.09.2019
Godzina: 19:00
Wstęp: biletowany
Kup bilet: Kup/Rezerwuj
Cena biletu: Normalny: 20 PLN
Ulgowy: 15 PLN
Posiadaczom UrbanCard Premium przysługuje 20% zniżki
Miejsce wydarzenia: Kościół Świętego Krzyża
plac Kościelny 1
48-300 Wrocław
Dodaj do kalendarza
  zobacz na mapie

Kiedy:
wrzesień 1, 2019@7:00 pm – 8:30 pm
2019-09-01T19:00:00+02:00
2019-09-01T20:30:00+02:00

Bartosz Jakubczak – organy/organ/Orgel
Paweł Gusnar – saksofon/saxophone/Saxophon

Studenckie Koło Artystyczno-Naukowe Wokalnej Muzyki Dawnej – Akademia Muzyczna im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu / Students’ Vocal Early Music Artistic and Scientific Association – Karol Lipiński Academy of Music in Wrocław / Künstlerischer und wissenschaftlicher Studentenkreis für Alte Vokalmusik – Karol Lipiński-Musikakademie Breslau
(dyr./cond. Agnieszka Franków-Żelazny)

SOLIŚCI/SOLOISTS/SOLISTEN:
Sylwia Kapela – sopran/soprano/Sopran
Agata Ranz – alt/alto/Alt
Paweł Zdebski – tenor/Tenor
Paweł Jan Frasz – bas/Bass

Program:
Johann Sebastian Bach (1685-1750)
– Sinfonia z kantaty Wir danken dir, Gott, wir danken dir, BWV 29 (transkrypcja organowa: Marcel Dupré)
– Sonata g-moll, BWV 1020 (transkrypcja na saksofon sopranowy i organy: Paweł Gusnar)
Tomaso Antonio Vitali (1663-1745) – Chaconne (transkrypcja na saksofon sopranowy i organy: Paweł Gusnar)
Johannes Brahms (1833-1897) – Preludium chorałowe Es ist ein Ros’ entsprungen op. 122 nr 8
Alessandro Marcello (1669-1747) – Koncert d-moll na obój, smyczki basso continuo
– I Andante e spiccato
– II Adagio
– III Presto
(transkrypcja na saksofon sopranowy i organy: Paweł Gusnar)
Łukasz Woś (*1967) – Aria (prawykonanie)
Stanisław Moniuszko (1819-1872) – Msza Piotrowińska na czterogłosowy chór mieszany i solistów z towarzyszeniem organów

Bartosz Jakubczak
Organista związany z Akademią Muzyczną Fryderyka Chopina w Warszawie oraz Royal Academy of Music w Londynie – brytyjska uczelnia wyróżniła go m. in. Peter le Huray, Whalley Organ Scholarship Award, jest też laureatem nagrody specjalnej przyznanej przez wybitnego organistę Petera Hurforda. Uczestnik wielu prestiżowych festiwali w Wielkiej Brytanii, a także koncertów w Czechach, Grecji, Irlandii, Niemczech, Szwajcarii, Szwecji czy Węgrzech. W 2002 roku wystąpił w Royal Festival Hall w Londynie, wykonując światową premierę zadedykowanego mu utworu na organy Salve Sancta Facies angielskiego kompozytora Davida Gortona. Dyrektor Festiwalu Muzyki Organowej i Kameralnej „Ars Musica” w Iwoniczu-Zdroju.

Paweł Gusnar
Saksofonista, solista, kameralista, muzyk sesyjny, pedagog. Jako jeden z nielicznych saksofonistów łączy na równie wysokim poziomie działalność na polu muzyki klasycznej, jazzowej i rozrywkowej. Stworzono dla niego ponad 70 kompozycji, w tym kilkanaście na saksofon z orkiestrą. Koncertuje na prestiżowych estradach w Polsce i za granicą (m.in. Wielka Brytania, Francja, Chorwacja). W szczególny sposób przyczynia się do powstawania i promocji polskiej twórczości na saksofon – rokrocznie dokonuje kilkunastu polskich i zagranicznych prawykonań. W dorobku ma ponad 50 płyt, które przyniosły mu wiele nominacji do Nagrody Akademii Fonograficznej Fryderyk (zdobył ją trzykrotnie), był również nominowany do tytułu Koryfeusza Muzyki Polskiej. Zasiada w jury konkursów i prowadzi kursy mistrzowskie w najlepszych ośrodkach muzycznych świata – od Korei Południowej i Chin, po Szwajcarię, Francję czy Hiszpanię.

Studenckie Koło Artystyczno-Naukowe Wokalnej Muzyki Dawnej – Akademia Muzyczna im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu (dyr. dr hab. Agnieszka Franków-Żelazny)
Koło powstało z inicjatywy studentów w 2015 roku. Daje możliwość poszerzania wiedzy i umiejętności zarówno teoretycznych jak i praktycznych, szczególnie pod kątem śpiewu i prowadzenia zespołu wokalnego. Program działań Koła zawiera organizację koncertów i wykładów, udział w koncertach, konferencjach i konkursach, a także spotkania poświęcone analizie literatury i wybitnych wykonań muzyki dawnej. Koło działa przy Katedrze Chóralistyki i Prowadzenia Zespołów.

Agnieszka Franków-Żelazny
Dyrygentka, chórmistrzyni, pedagożka. Zrealizowała ponad blisko 1000 utworów chóralnych oraz ponad 200 wokalno-instrumentalnych. W dorobku posiada 12 nagranych płyt oraz ponad 70 nagród indywidualnych i zespołowych. Dyrektor artystyczny Chóru Narodowego Forum Muzyki i Polskiego Narodowego Chóru Młodzieżowego, dyrektor programowy Akademii Chóralnej (nominacja do nagrody Koryfeusz Muzyki Polskiej w 2018 roku). Jako profesor nadzwyczajny Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu prowadzi klasę dyrygentury chóralnej, Chór im. S. Krukowskiego oraz metodykę śpiewu zbiorowego. Kuratorka do spraw muzyki Europejskiej Stolicy Kultury Wrocław 2016.

Sylwia Kapela
Sopranistka, dwukrotna uczestniczka projektu „Polski Narodowy Chór Młodzieżowy”, w ramach którego wystąpiła w NOSPR w Katowicach, pod batutą Paula McCreesha. Gościnnie występuje z Chórem NFM, z którym wykonywała m.in. “Itaipu” P. Glass’a w Nikolaisaal w Poczdamie, “Red waters, black sky” Charlesa Lloyda na festiwalu Jazztopad i Symfonię „Lobgesang” F. Mendelssohna w Filharmonii Szczecińskiej. W 2017 roku na festiwalu Wratislavia Cantans wykonała partię Amore Profano z oratorium A. Scarlattiego “San Casimiro Re di Polonia”. Laureatka III miejsca na zeszłorocznym Międzynarodowym konkursie muzycznym Stonavska Barborka, w kategorii ensembli wokalnych.

Agata Ranz
Śpiewaczka altowa, pianistka i organistka. Uczestniczyła w m.in. sześciu edycjach Polskiego Narodowego Chóru Młodzieżowego oraz Akademiach Mozartowskiej i Mendelssohnowskiej w Narodowym Forum Muzyki. Często bierze udział w zespołowych oraz solowych projektach organizowanych w poznańskim i wrocławskim środowisku muzycznym. Artystka Chóru NFM, miała okazję współpracować m.in. z Giovannim Antoninim, Paulem McCreeshem, Jackiem Kaspszykiem, Bobem Chilcottem, Giancarlo Guerrero oraz Agnieszką Franków-Żelazny.

Paweł Zdebski
Tenor na co dzień związany z Chórem Narodowego Forum Muzyki we Wrocławiu. Brał udział w wielu projektach muzycznych w Polsce oraz za granicą (m.in. Francji, Niemczech, Belgii, Włoszech, Austrii, Izraelu), wcielając się jako solista w takie role jak Don Ottavio („Don Giovanni”), Damon („Les Indes galantes”) oraz Schober („Das Dreimäderlhaus”). W 2010 roku zdobył wyróżnienie na Ogólnopolskim Konkursie Harmonicznym w Łodzi, w 2015 roku – nagrodę specjalną na Międzynarodowym Konkursie Wokalnym im. Haliny Halskiej-Fijałkowskiej we Wrocławiu. Jest współzałożycielem powstałego w 2017 roku Wrocławskiego Męskiego Oktetu Wokalnego.

Paweł Jan Frasz
Baryton, dyrygent i śpiewak w Teatrze Pieśni Kozła we Wrocławiu oraz solista zespołu Musica Maxima, z którym w 2018 roku nagrał płytę „Requiem” poznańskiego kompozytora Paszkiewicza. Był administratorem projektu „Singing Europe”, który odbywał się w ramach Europejskiej Stolicy Kultury Wrocław 2016. W swojej karierze śpiewał z wieloma zespołami chóralnymi, m.in. Chórem NFM, Chórem Akademickim UAM, Poznańskim Chórem Kameralnym oraz Poznańskim Chórem Chłopięcym. Współpracował z takimi dyrygentami jak Paul McCreesh, Jacek Kasprzyk, Benjamin Bayl, Werner Pfaff czy Jacek Sykulski.

- Czytaj także

Polecamy

Zobacz więcej