Festiwal Muzyki Organowej i Kameralnej im. Johannesa Brahmsa Non Sola Scripta to seria koncertów o wyjątkowej formule programowej. Treścią muzycznych wieczorów – co wybrzmiewa już w łacińskim tytule – jest nie tylko to, co zapisane w partyturze, ale i improwizacja w różnych konfiguracjach i formach. Non Sola Scripta łączy organową klasykę z muzyką improwizowaną, także w wykonaniu wirtuozów innych instrumentów.
Wrocławski festiwal to jedyne wydarzenie organowe w kraju, którego założeniem jest eksperyment wynikający ze spotkania wybitnych muzyków: najlepszych organistów z całego świata z mistrzami innych instrumentów i wybitnymi wokalistami. Podczas XXVIII edycji festiwalu usłyszeć będzie można Koncerty odbywają się w niedzielne, wakacyjne wieczory w gotyckiej Kolegiacie Świętego Krzyża i św. Bartłomieja na Ostrowie Tumskim, na co dzień niedostępnej dla zwiedzających.
Koncert 22 sierpnia:
Małgorzata Klorek (organy / organ / Orgel)
Ukończyła studia na Akademii Muzycznej w Poznaniu pod kierunkiem prof. Romualda Sroczyńskiego, doskonaląc swoje umiejętności u pedagogów w Polsce, Niemczech, Belgii i Czechach. Prowadzi ożywioną działalność koncertową w kraju i za granicą. Od wielu lat organizuje Kurs Interpretacji Muzyki Organowej w Szczecinie dla uczniów szkół gimnazjalnych i średnich pod kierunkiem prof. Andrzeja Chorosińskiego oraz Kurs Improwizacji Organowej pod kierunkiem prof. Tomasza Adama Nowaka. Koordynatorka projektu polsko-niemieckiego Europejskiej Akademii Organowej w Angermunde i kierowniczka artystyczna Międzynarodowych Festiwali Organowych w Świnoujściu, Międzyzdrojach i Kolbudach. W roku 2013 otrzymała stopień Doktora Sztuk Muzycznych w Akademii Muzycznej im I. J. Paderewskiego w Poznaniu.
Ewa Rułka (flet / flute / Flöte)
Flecistka, absolwentka Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie. Współpracowała z Orkiestrą Kameralną Collegium Varsoviense w Warszawie, wykonując utwory od baroku do muzyki współczesnej. Aktywnie działa na rzecz podniesienia poziomu szkolnictwa artystycznego, współorganizując kursy i warsztaty dla uczniów szkół muzycznych, prowadzone przez uznanych artystów i wybitnych pedagogów. Swoje umiejętności doskonaliła na kursach interpretacji muzycznej oraz metodyki nauczania indywidualnego i zespołowego, prowadzonych m.in. przez profesorów: Philippa Bernolda, Marję-Leenę Mäkilä i Antoniego Wierzbińskiego. Obecnie prowadzi klasę fletu w Państwowej Szkole Muzycznej I st. nr 2 im. F. Chopina w Warszawie.
Program:
Johann Sebastian Bach (1685-1750) – Wstęp i fuga z Kantaty, BWV 21 (opracowanie na organy: Franz Liszt)
Giovanni Battista Pergolesi (1710-1736) – Adagio G-dur z Koncertu na flet op.33
Felix Mendelssohn-Bartholdy (1809-1847) – Passacaglia c-moll
Ludwig van Beethoven (1770-1827) – Romans F-dur op.50
Alexandre Guilmant (1837-1911) – Final alla Schumann op.83
Gaetano Donizetti (1797-1848) – Sonata na flet
Johannes Brahms (1833-1897) – Uwertura akademicka op. 80 (opracowanie na organy: Edwin Henry Lemare)