Login
Register

Login
Register

8.12.2019 Niedziela

„Stany skupienia” – spektakl taneczny

Organizator: Strefa Kultury Wrocław
Data: 8.12.2019
Godzina: 19:00
Wstęp: biletowany
Kup bilet: Kup/Rezerwuj
Cena biletu: 35 PLN (normalny)
20 PLN (ulgowy)
Miejsce wydarzenia: Impart
Mazowiecka 17
50-412 Wrocław
Dodaj do kalendarza
  zobacz na mapie

fot. Piotr Rymer

fot. Piotr Rymer

Kiedy:
Grudzień 8, 2019@7:00 pm – 8:30 pm
2019-12-08T19:00:00+01:00
2019-12-08T20:30:00+01:00

Ciała aktorów cały czas są sprężyste i niczym nieskrępowane. Wolność, która przez nie wybrzmiewa, nie przechodzi przemiany. Nie ma tu ram „od-do”, schematów czy szablonów. (…) „Stany skupienia” to świetnie zatańczony i zagrany teatr tańca. Daje emocje, rodzi zachwyt i pokazuje możliwości ludzkiego ciała – tak o spektaklu „Stany skupienia” w swojej recenzji pisała Agnieszka Gałczyńska z serwisu teatrdlawas.pl.

Już 8 grudnia „Stany skupienia” zawitają do Impartu. Spektakl obejmie aż trzy przestrzenie – salę kameralną, salę teatralną oraz foyer. Bilety są już w sprzedaży. Ich ceny wynoszą 20 (ulgowy) oraz 35 PLN (normalny).

Spektakl dyplomowy studentów IV roku Akademii Sztuk Teatralnych im. St. Wyspiańskiego w Krakowie, Wydział Teatru Tańca w Bytomiu.

Choreografia: Jacek Przybyłowicz oraz wykonawcy: Mateusz Bogdanowicz, Małgorzata Czyżowska, Kinga Duda, Paula Gogol, Dominika Gryz, Agata Jędrzejczak, Omar Karabulut, Karolina Kardasz,Wojciech Marek Kozak, Katarzyna Koziorz, Paweł Kozłowski, Joanna Kremer, Oscar Mafa, Bartłomiej Mieszczak, Aleksandra Nowakowska, Paulina Nowicka, Izabela Perez, Anna Szpaczyńska, Nicol Wesołowska

asystent: Tobiasz Sebastian Berg
muzyka: Maciej Henel-Celis, Bartosz Malik

zdjęcia, wideo: Piotr Rymer

produkcja: Akademia Sztuk Teatralnych im. St. Wyspiańskiego w Krakowie, Wydział Teatru Tańca w Bytomiu

partner: Spektakl zrealizowany we współpracy z Instytutem Muzyki i Tańca w ramach, programu Zamówienia choreograficzne 2017

Tancerzy stany skupienia:

● stały – ciało posiada określony, charakteryzujący się sprężystością i formą kształt;
● ciekły – ciało w normalnych warunkach grawitacji przenika przez pory i szczeliny napotkanych materii;
● gazowy – ciało rozprzestrzenia się bez ograniczeń i łatwo miesza z innymi lotnymi związkami.

Choreografem „Stanów skupienia” jest Jacek Przybyłowicz, trzykrotny stypendysta Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, absolwent Państwowej Szkoły Baletowej i Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie – pedagogika baletu. W latach 1987-1991 był tancerzem Teatru Wielkiego w Warszawie. Już wówczas zadebiutował jako choreograf, przygotowując Negocjacje do muzyki Alessandro Marcella. Kompozycja została wyróżniona pierwszą nagrodą za choreografię oraz nagrodą za interpretację na II Ogólnopolskim Konkursie Choreograficznym w Łodzi. Negocjacje zostały także zaprezentowane na scenie Teatru Wielkiego w Warszawie w trakcie VI Warszawskich Dni Baletu.

W roku 1991 wyjechał z Polski. W tym czasie występował z zespołami w Niemczech i w Izraelu. Przez wiele lat był związany z jednym z najlepszych zespołów tańca współczesnego Kibbutz Contemporary Dance Company (Izrael), dla którego swoje prace zrealizowali tacy choreografowie, jak: Mats Ek, Ohad Naharin, Jiři Kyliàn, Emanuel Gat i Rami Beer. W latach 1994-2001 występował z KCDC na najbardziej prestiżowych festiwalach tańca współczesnego, odwiedzając ponad 50 krajów na całym świecie − m.in. USA, Kanadę, Brazylię, Argentynę, Chile, Meksyk, Singapur, Tajwan, Japonię. Wielokrotnie występował w Europie, również w Polsce na zaproszenie Łódzkich Spotkań Baletowych. Artysta wrócił do Polski w 2002 roku. Jego pierwszym projektem po powrocie był „Naszyjnik gołębicy” (2003) w Polskim Teatrze Tańca pod dyrekcją Ewy Wycichowskiej. Rok później na zaproszenie Biennale de la Danse w Lyonie wystawił „Barocco” (2004). Dla Polskiego Teatru Tańca przygotował również „Jesień–Nuembir” (2008).

W ostatnich latach wystawił trzy balety dla Opery Narodowej w Warszawie: „Kilka krótkich sekwencji”, do którego projekcję video zrealizowała Katarzyna Kozyra, „Alpha Kryonie Xe” (2010) oraz III Symfonię „Pieśń o nocy” (w ramach wieczoru Szymanowski i taniec w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej w Warszawie, 2006). W 2010 roku na galę tańca organizowaną w Rzymie przez UNESCO przygotował Sono nero. W roku 2012 zrealizował w Polskim Balecie Narodowym, pod dyrekcją Krzysztofa Pastora „6 skrzydeł aniołów”.

Współtwórca cyklu popularyzatorsko-edukacyjnego Teren Tańca − Reinterpretacje, organizowanego wspólnie z Uniwersytetem im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Od 2010 roku kurator odbywającej się w Teatrze Wielkim Poznańskiej Wiosny Baletowej. Od sezonu 2009/2010 do 2013/2014 był zastępcą dyrektora ds. baletu Teatru Wielkiego im. Stanisława Moniuszki w Poznaniu.

- Czytaj także

FreshMail.pl
 
p:23562