Sposób w jaki działamy

Szukasz sposobu na promocję swojej firmy? Skontaktuj się z nami. Wspólnie znajdziemy projekt najlepiej pasujący, a plan działania stworzymy na podstawie celów Twojej marki.
Plany współpracy budujemy w oparciu o wyniki badań psychologii poznawczej, uwzględniając znane i dobrze przebadane mechanizmy jak np. efekt czystej ekspozycji, wspomagany umiejętnym sposobem eksponowania marki. Koncentrujemy się na ekspozycji marek partnerów tak, aby towarzyszyły odbiorcom w trakcie wydarzenia, a nie przeszkadzały w jego odbiorze – kładziemy nacisk na pozytywny odbiór, nie tylko naszych produkcji, ale również marek partnerów.

Spójnie w planowaniu

Zwracamy uwagę również na spójność wizerunkową, która jest czynnikiem istotnym w procesie zapamiętywania marki sponsora przez odbiorców. W przypadku niepełnego dopasowania wizerunkowego, sięgamy po rozwiązania wspomagające skojarzenie tych dwóch w świadomości odbiorców, co ponownie może przełożyć się na lepszą rozpoznawalność firmy zaangażowanej. Polegamy na sile odpowiednio przygotowanej komunikacji, wspierającej połączenie promowanej marki partnera z ideą wspieranego wydarzenia.

Aktywnie w działaniu

W działaniach koncentrujemy się na aktywizacji marek partnerów, która ma większe szanse wpłynąć na wzrost świadomości firmy lub produktu oraz umożliwia nawiązanie bezpośredniej relacji z odbiorcami poszczególnych wydarzeń. Doskonale zdajemy sobie sprawę z roli, jaką w całym procesie budowania wizerunku marki wywołują emocje, które towarzyszą wydarzeniom organizowanym przez nas.

Sztuka ekspozycji

Efektywność sponsoringu opiera się, między innymi, o znany już od końca lat 60. efekt czystej ekspozycji. Wyniki eksperymentów wykonanych przez psychologa Roberta Zajonca pokazały, że człowiek ma tendencję do bardziej pozytywnego myślenia o rzeczach, które są mu znane. Efekt czystej ekspozycji zakłada, że coraz mocniej lubimy markę, na którą jesteśmy częściej eksponowani. Oczywiście przy założeniu, że dla odbiorców marka miała wcześniej wydźwięk neutralny (zauważono, że sama ekspozycja marki czy produktu wystarcza do jego polubienia) lub pozytywny. Jednocześnie wiemy również, że zbyt intensywna ekspozycja doprowadzi do znudzenia odbiorcy, dlatego tak ważne jest, aby zaplanować ją umiejętnie.


To dlatego zaczynamy lubić utwory często prezentowane nam na antenach radiowych. Jednak jeśli słyszymy ten sam utwór na każdej antenie kilka razy dziennie, w końcu pojawi się myśl: „o nie, znowu”. Kto z nas tam nie był?


Efekt czystej ekspozycji zwiększa również szansę, że podczas dokonywania zakupu klient będzie bardziej skłonny sięgnąć po produkt lub usługę marki, którą miał szansę spotkać oraz umieścić ją we wspomnieniach wypełnionych pozytywnymi emocjami.

Dodatek prawny

Zachęcamy również do zapoznania się z wytycznymi podatkowej ulgi na sponsoring: tutaj.

Wybrane źródła:

Cornwell, T. B., Humphreys, M. S., Maguire, A. M., Weeks, C. S., & Tellegen, C. L. (2006). Sponsorship-linked marketing: The role of articulation in memory. Journal of consumer research, 33(3), 312-321.
Hutabarat, P., & Gayatri, G. (2014). The influence of sponsor-event congruence in sponsorship of music festivals. The South East Asian Journal of Management.
Zajonc, R. B. (1968). Attitudinal effects of mere exposure. Journal of personality and social psychology, 9(2p2), 1.